Projektowanie logo

Wiele osób twierdzi, że logo powinno być efektem skomplikowanego procesu myślowego. Powinno snuć opowieść o twojej marce, przekazywać jej wartości, cele i misję.

Co za bzdura!

Opowieść o marce wartości czy jej misję przekazujesz konsekwentnym content marketingiem na stronie www, social mediach i wszędzie indziej, gdzie docierasz do swoich klientów. Dobre logo powinno być z nim spójne.

Nie możesz stworzyć dobrego logo nie mając strategii marketingowej i strategii contentowej (w tym strategii komunikacji z klientem). Z doświadczenia wiem, że te strategie są efektem długotrwałego procesu dojrzewania Twojej firmy.

Logo a identyfikacja wizualna

Dobre logo powinno być też spójne z całą identyfikacją wizualną. Identyfikacja wizualna, moim zdaniem jest ważniejsza niż logo. To w jaki sposób projektujesz posty na social media, jak wyglądają Twoje maile, jak wygląda Twoja strona WWW. Logo jest tylko dodatkiem. Wisienką na torcie.

 

Czym się różni dobre logo od złego?

To, czy coś jest ładne czy brzydkie, to kwestia gustu. Każdemu z nas podobają się inne rzeczy. Przez wiele lat pracy branży kreatywnej zrozumiałem, że... logo, strona internetowa czy wizytówka nigdy nie jest ładna i nigdy nie jest brzydka.

Dobry projekt graficzny to taki, który jest zgodny z zasadami.

Odbiór

Czytelność - patrzysz na logo i wiesz co oznacza. Loga, które dopuszczają dwuznaczność to złe loga.

Różne wersje - czarne logo będzie niewidoczne na grafitowym tle. Zadbaj o to, by Twoje logo (w różnych wersjach) było czytelne na różnych tłach

Uniwersalizm - nie podążaj za trendami i modami, bo te przeminą, a logo zostanie.

Znaczenie międzynarodowe - dotyczy bardziej namingu (tworzenia nazw, np. marki), ale niektóre symbole w różnych kultura mają inne znaczenie.

Łatwość druku

Ograniczenia technologiczne - logo pełne gradientów (przejść kolorystycznych), cieni, efektów 3D nie nadaje się do haftu czy druku metodą flex.

Kolory - na niektórych przedmiotach nie można robić nadruku w pełnym kolorze (np. na balonach). Czy Twoje logo dobrze wygląda, kiedy jest tylko czarne lub tylko białe?

Ograniczenie drobnych szczegółów - mówią (a ja się z tym zgadzam), że logo musi być łatwe do narysowania w kilku ruchach ołówkiem. Niebo pełne gwiazd w logo, to zdecydowanie zły pomysł.

Darmowe logo wygenerewowane przez AI

Zastanawiałeś się, czy AI jest na tyle zaawansowane, by przygotować logo, które spełnia powyższe wymagania dotyczące odbioru i łatwości druku?

Próbowaliśmy wprowadzić do oferty logo generowane przez AI, zupełnie za darmo, automatycznie. Żadne z przygotowanych logo, niezależnie od AI czy użytego prompta, nie było zgodne z zasadami. Pamiętaj też, że AI nie wygeneruje Ci logo do druku (w wektorach / krzywych), a jedynie logo na stronę WWW, social media (format rastrowy). Tak więc czy inaczej, logo wygenerowane przez AI grafik będzie musiał zrobić praktycznie od nowa.

Tanie logo czy profesjonalne?

Jeśli masz ograniczony budżetu i dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z marketingiem w internecie zdecydowanie zacznij od taniego logo. Budżet, którym dysponujesz przeznacz na marketing. Bo... zysk dadzą Ci wysokie pozycje w Google czy obecność w Social Mediach, nie ładne logo. Ale do rzeczy, ile kosztuje logo?

Logo z generatora

Dlaczego nie? Osobiście polecamy generator logo SmashingLogo - przetestowaliśmy ich wiele i tam loga z generatora wyglądają naprawdę dobrze. Koszt loga z generatora na stronę WWW to 399 zł, wersja logo do druku to 499 zł.

Uważaj jednak, generator logo to automat - nie myśli. To na Tobie spoczywa odpowiedzialność wyboru logo, które jest zgodne ze sztuką i będzie pasować do identyfikacji wizualnej Twojej marki.

Logo przygotowane przez grafika

Na wstępie musisz wiedzieć, że działamy inaczej niż inne agencje reklamowe czy studia graficzne. Nie mamy grafika(ów) na etacie - mieliśmy, ale zrezygnowaliśmy z tego rozwiązania. Dlaczego?

Każdy grafik ma swój styl, inne umiejętności i doświadczenie. Każdy grafik inaczej się ceni. Przez 17 lat w branży nauczyliśmy się, że współpraca z firmami takimi jak Twoja, wymaga elastyczności z naszej strony. Dlatego współpracujemy z grafikami, którzy mają różny poziom umiejętności i doświadczenia, różny styl i różne ceny.

W Donecie zamówisz zarówno logo za 500 zł, 1 000 zł, 2 500 zł czy 5 000 zł - to Ty wybierasz, z którym grafikiem chcesz współpracować na podstawie prac, jakie wykonał i ceny za jego projekty. Skontaktuj się z nami, opowiedz o tym, czego oczekujesz, a my zaproponujemy najlepszych dla Ciebie grafików. Ty decydujesz, z którym będziesz współpracować.

 

Masz pytania dotyczące logo?

Chcesz zamówić logo?

Uzupełnij formularz obok i daj mi znać, jakiego logo potrzebujesz. Zaproponuję Ci rozwiązanie najlepsze do Twoich oczekiwań i budżetu.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez AIP Przemysław Szczygłowski z Siedzibą w Sosnowcu i numerze NIP 6443382251 w celu obsługi zapytania wysłanego przez formularz kontaktowy zgodnie z polityką prywatności.
Przemek Szczyglowski

W jakim formacie powinno być logo?

Logo na stronę lub social media

Logo na stronę WWW lub na social media powinnieneś otrzymać w formacie: jpg i png

Logo do druku

Logo do druku powinno być formacie wektorowym (tzw. krzywych), np.: pdf, svg, eps

Logo do późniejszej edycji

Abyś mógł swobodnie edytować logo w przyszłości, powinno ono być w formatach popularnych programów do projektowania logo, np.: ai, cdr

 

Opinie

Skontaktuj się z nami

call 733 543 (pokaż numer)

Zajęte? Nikt nie odbiera?
Bardzo często rozmawiamy przez telefon, mamy sporo spotkań online.
Kliknij tutaj i zostaw nam kontakt do siebie. Oddzwonimy tak szybko jak to możliwe.

mail biuro@doneta.pl

Napisz przez formularz. To najszybsza i najlepsza forma kontaktu z Donetą.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez AIP Przemysław Szczygłowski z Siedzibą w Sosnowcu i numerze NIP 6443382251 w celu obsługi zapytania wysłanego przez formularz kontaktowy zgodnie z polityką prywatności.

Doneta, to zespół fajnych ludzi

Zadzwoń: 733 543 (pokaż numer) call
Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas:
Nie odbieramy? Musimy być zajęci. Zostaw niżej swój numer telefonu, a oddzwonimy tak szybko jak to możliwe.

Jesteś 33 osobą, która uzupełniła dziś ten formularz.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez AIP Przemysław Szczygłowski z Siedzibą w Sosnowcu i numerze NIP 6443382251 w celu obsługi zapytania wysłanego przez formularz kontaktowy zgodnie z polityką prywatności.