
Przycisk zatwierdzający finalizację zamówienia
Zgodnie z artykułem 17 ustawy o ochronie praw konsumenta, sprzedawca jest zobligowany do zapewnienia, że w momencie składania zamówienia klient jednoznacznie potwierdzi, iż jego decyzja wiąże się z koniecznością uregulowania płatności. W przypadku niespełnienia tego wymogu transakcja może zostać uznana za nieważną, a konsument nie będzie miał obowiązku zapłaty.
Jak powinien wyglądać właściwy przycisk?
Najlepsze i zgodne z regulacjami prawnymi opcje to między innymi:
- "Kupuję i opłacam"
- "Zamówienie wiążące z obowiązkiem zapłaty"
- "Kup teraz"
Takie sformułowania nie budzą żadnych wątpliwości i jasno komunikują użytkownikowi, że klikając przycisk, akceptuje konieczność uiszczenia opłaty.
Jakich określeń należy unikać?
- "Zamawiam"
- "Wyślij"
- "Dalej"
- "Złóż zamówienie"
Tego rodzaju zwroty mogą zostać uznane za zbyt ogólne i niewystarczająco precyzyjne z perspektywy przepisów prawa.
Jakie są konsekwencje niewłaściwego oznaczenia przycisku?
Jeśli Twój sklep internetowy stosuje przycisk, który nie informuje jednoznacznie o obowiązku dokonania płatności, klient ma prawo odmówić jej uiszczenia. W skrajnych sytuacjach Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) może nałożyć na przedsiębiorcę karę za stosowanie praktyk niezgodnych z obowiązującymi regulacjami.
Inne z kategorii Prawo i zmiany w prawie


