Zwrot towaru w ciągu 14 dni a produkty wykonywane na zamówienie
Czy można zwrócić produkty robione na indywidualne zamówienie?
Jeśli zajmujesz się tworzeniem rzeczy na zamówienie, takich jak:
- Odzież lub gadżety z nadrukiem,
- Spersonalizowane ubranka dla zwierząt,
- Biżuteria z grawerem,
- Produkty projektowane według indywidualnych wymagań, np. ręcznie zdobione krzesła,
To czy klient ma prawo do zwrotu takiego produktu w ciągu 14 dni?
Krótka odpowiedź:
Nie, klient nie ma takiego prawa, ale musisz go o tym jasno poinformować w regulaminie sprzedaży przed złożeniem zamówienia.
Dłuższa odpowiedź:
W przypadku produktów tworzonych na zamówienie mamy do czynienia z towarami spersonalizowanymi, które podlegają wyłączeniu z prawa do zwrotu na mocy art. 38 ust. 1 pkt 3 Ustawy o prawach konsumenta (u.p.k.).
Co to oznacza w praktyce?
Oznacza to, że klient dokonujący zakupu na odległość nie będzie mógł odstąpić od umowy w ciągu 14 dni, bez podawania przyczyny, co przysługuje przy standardowych zakupach (zgodnie z art. 27 u.p.k.).
Jednakże, ważne jest, aby odpowiednio wcześnie poinformować klienta o tym wyjątku – najlepiej przed złożeniem zamówienia. Jeśli tego nie zrobisz, klient będzie miał prawo do zwrotu przez b.