Składanie zamówień w sklepie internetowym

Jak działa system składania zamówień w sklepie internetowym?

Klient wchodzi na Twoją stronę, dodaje produkt do koszyka, uzupełnia swoje dane, klika "Kupuję i płacę" i... co dalej? Co dzieje się z jego zamówieniem i co ma to wspólnego z jego numeracją w Twoim sklepie internetowym?

Po kliknięciu "Kupuję i płacę" system:

  1. Sprawdza poprawność danych uzupełnionych w formularzu podczas składania zamówienia. Sprawdza poprawność adresu email, sprawdza czy klient zaakceptował regulamin lub czy wszystkie pola formularza zostały uzupełnione tak, jak powinny być.
  2. Zapisuje w bazie puste zamówienie, aby przypisać mu jego ID (numer).
  3. Sprawdza poprawność i dostępność dodanych do koszyka produktów.
  4. Jeśli klient podczas zakupu chce założyć konto, system sprawdza, czy konto już nie istnieje. 
  5. Wysyła maila do klienta i administratora.
  6. Aktualizuje utworzone w punkcie 1 puste zamówienie o sprawdzone i zweryfikowane dane.

I wszystko jest OK w 99% przypadkach.

Brakujące zamówienia i możliwie błędy podczas jego składania

Czasami jednak może się zdarzyć, że:

  1. Klient dodaje produkt do koszyka o 9:00, a zamówienie składa o 18:00. W tym czasie stan magazynowy kupowanych produktów mógł się zmniejszyć i ilość dodanych do koszyka produktów jest mniejsza niż na stanie. Administrator mógł też usunąć dodany do koszyka produkt ze sklepu.
  2. Klient podczas składania zamówienia chce założy konto na email, na który konto jest już założone.
  3. Użyty kod rabatoy stracił ważność.
  4. Administrator usunął przewoźnika wybranego przez klienta.

W takim przypadku Twój sklep internetowy wyświetli klientowi komunikat o błędzie, a utworzone zamówienie (na potrzeby przypisania numeru ID) zostanie usunięte. Kolejne zamówienie będzie o dwa numery większe (system mimio usuniętego zamówienia zapamiętuje jego unikalne ID i nie pozwala wykorzystać go ponownie).

Inne problemy z zamówieniami?

Jeśli zamówienie zostało złożone poprawnie klient i administrator otrzyma maila z jego podsumowaniem i potwierdzeniem. Czasem jednak serwer może się zawiesić lub wystąpi inny nieprzewidziany błąd i zamówienie może nie zapisać się w bazie. W takim przypadku prześlij nam mailem (opcja: Przekaż dalej) feralne zamówienie - sprawdzimy co mogło być przyczyną i naprawimy to.

Kto napisał ten wpis?

Przemek na co dzień tworzy strony WWW, sklepy internetowe i dba o ich marketing.

Prowadzi szkolenia i warsztaty z:

  • Marketingu w Google - pozycjonowania (SEO) i Adsów (SEM),
  • Content marketingu i lejków marketingowych,
  • User Experience,
  • Mailingów- tych zimnych i ciepłych.

Przeczytaj inne teksty tego autora

Opinie

Skontaktuj się z nami

call 733 543 (pokaż numer)

Zajęte? Nikt nie odbiera?
Bardzo często rozmawiamy przez telefon, mamy sporo spotkań online.
Kliknij tutaj i zostaw nam kontakt do siebie. Oddzwonimy tak szybko jak to możliwe.

mail biuro@doneta.pl

Napisz przez formularz. To najszybsza i najlepsza forma kontaktu z Donetą.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez AIP Przemysław Szczygłowski z Siedzibą w Sosnowcu i numerze NIP 6443382251 w celu obsługi zapytania wysłanego przez formularz kontaktowy zgodnie z polityką prywatności.

Doneta, to zespół fajnych ludzi

Zadzwoń: 733 543 (pokaż numer) call
Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas:
Nie odbieramy? Musimy być zajęci. Zostaw niżej swój numer telefonu, a oddzwonimy tak szybko jak to możliwe.

Jesteś 10 osobą, która uzupełniła dziś ten formularz.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez AIP Przemysław Szczygłowski z Siedzibą w Sosnowcu i numerze NIP 6443382251 w celu obsługi zapytania wysłanego przez formularz kontaktowy zgodnie z polityką prywatności.