![Testy A/B #Panie Przemku, moja strona nie sprzedaje](photo/blog-testy-ab.png)
Automatyzacja procesów cenowych w sklepie online – jak można to zrobić?
Aby biznes był opłacalny, w pewnej skali nie wszystkie rzeczy da się robić mechanicznie, od ręki. Automatyzacja procesów cenowych to jedno z rozwiązań, które może ułatwić obsługę e-commerce, a jednocześnie poprawić zyski w firmie. Jak jej dokonać?
Czym jest automatyzacja procesów cenowych?
Przez automatyzację procesów cenowych w e-commerce rozumie się pozostawienie systemowi sposobu zarządzania ceną w sklepie. Oznacza to, że zamiast zmieniać ją ręcznie po analizie konkurencji z użyciem czynnika ludzkiego, można pozostawić tę czynność odpowiednio stworzonemu systemowi, takiemu jak na przykład Dealavo.
Mechanika systemu Dynamic Pricing w Dealavo. Źródło: https://dealavo.com/pl/dynamic-pricing-czym-sa-dynamiczne-ceny
Wbrew powszechnym obawom system dynamicznych cen nie oznacza od razu spadku korzyści ze sprzedaży. Wręcz przeciwnie – przewidziany jest po to, aby zwiększać zyski z oferowanych usług i produktów. Dynamiczne ceny nie mają bowiem wiele wspólnego z wojnami cenowymi, które są niekorzystnymi praktykami biznesowymi.
Co z kontrolą przy automatyzacji systemów cenowych?
Lubisz mieć kontrolę nad tym, co dzieje się w Twoim sklepie? Oferta Dealavo umożliwia całkowite utrzymanie w ryzach systemu, na przykład poprzez każdorazową konieczność zatwierdzania ceny produktu na zapleczu sklepu. W ten sposób jesteś w stanie przetestować, jak działa system, a gdy zaufasz mu w pełni – możesz wyłączyć tę opcję i zaoszczędzić tym samym cenny czas.
Automatyzacja systemu cenowego nie oznacza braku kontroli nad nowymi cenami. Wszystko dzieje się bowiem według reguł, które samodzielnie ustalasz. Mogą one dotyczyć takich elementów polityki cenowej jak:
- porządkowanie klientów według ustalonych wcześniej grup cenowych,
- stworzenie indywidualnych marż nie tylko dla kategorii, ale również konkretnych produktów,
- ustalanie wysokości ceny sprzedaży według cen zakupów oraz marż,
- pobieranie cenników od dostawców z informacjami dotyczącymi cen zakupów i sprzedaży detalicznych,
- uzależnianie cen w zależności od lokalizacji, w której znajduje się klient,
- testowanie automatyczne poziomów ustalonych cen,
- tworzenie promocji.
Jednocześnie wszystkie te reguły można wprowadzać z zastrzeżeniem widełek cenowych, które zapewniają opłacalność sprzedaży.
Monitoring cel a automatyzacja procesów cenowych
Aby możliwa była całkowita automatyzacja procesów cenowych, konieczne jest monitorowanie cen oferowanych przez konkurencję.
Przedstawienie zasad monitoringu cen w Dealavo. Źródło: https://dealavo.com/pl/monitoring-cen/
Co sprawia, że system Dealavo jest odpowiedni do monitorowania cen dla Twojego biznesu? Dzięki niemu możesz:
- uzyskać wgląd w strategię cenową każdego swojego konkurenta,
- automatyzować procesy cenowe również w czasie rzeczywistym, według określonych przez siebie reguł,
- zintegrować system z platformą e-commerce, na której działasz.
To wszystko sprawia, że Dealavo jest rozwiązaniem od pięciu lat polecanym przez największych graczy branży e-commerce.
Ten artykuł jest artykułem sponsorowanym.
Inne z kategorii Marketing
![Testy A/B #Panie Przemku, moja strona nie sprzedaje](photo/blog-testy-ab.png)
![CTA, czyli Call To Action #Panie Przemku, moja strona nie sprzedaje](photo/blog-cta.png)
![Opinie na stronę WWW #Panie Przemku, moja strona nie sprzedaje](photo/blog-opinie-na-strone.png)