Czy mogę wysyłać e-maile reklamowe do klientów, którzy dokonali u mnie zakupu?

Czy mogę automatycznie wysyłać oferty do klientów?

Pamiętaj, że klienci muszą świadomie wyrazić zgodę na otrzymywanie od Ciebie treści marketingowych, reklamowych oraz informacji o promocjach. Sam zakup nie daje Ci automatycznej zgody na wysyłanie innych ofert.

Jeśli klient dokonuje u Ciebie zakupu, możesz przetwarzać jego dane tylko w celu realizacji transakcji – na przykład, aby wysłać potwierdzenie zamówienia, dostarczyć produkt lub skontaktować się w razie potrzeby.

Jednak do przesyłania informacji o innych produktach i usługach, wymagana jest osobna zgoda na przetwarzanie danych w celach marketingowych.

Czego nie wolno robić?

Nie możesz manipulować klientami, na przykład, poprzez zapisanie w regulaminie, że zakup oznacza automatyczną zgodę na otrzymywanie materiałów marketingowych.
Takie praktyki są niedozwolone!

Jak zrobić to zgodnie z prawem?

Najlepszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest umieszczenie na stronie zamówienia dodatkowego checkboxa do wyrażenia zgody na otrzymywanie wiadomości marketingowych. Dzięki temu, klient składając zamówienie, może samodzielnie zdecydować, czy chce otrzymywać dodatkowe oferty. Zaznaczenie tego pola pozwala dopisać go do listy newsletterowej i wysyłać informacje o nowych produktach lub promocjach.

Kiedy i jakie informacje można wysyłać klientowi?

Jeśli klient nie wyraził zgody na otrzymywanie treści marketingowych, możesz kontaktować się z nim wyłącznie w sprawach związanych z konkretną transakcją. Przykłady takich sytuacji:

  • Informowanie o statusie zamówienia, takich jak przyjęcie zamówienia, przygotowanie do wysyłki, dane dotyczące dostawy czy kontakt z kurierem.
  • Prośby o opinie i oceny dotyczące produktu, który klient zakupił.
  • Aktualizacje lub zmiany dotyczące zakupionego produktu, takie jak nowa wersja e-booka, szkolenia lub filmu – o ile są to aktualizacje, a nie nowe oferty sprzedaży.
  • Informacje techniczne, np. zmiana zasad korzystania z platformy, na której klient ma dostęp do materiałów online.
  • Powiadomienie o wygaśnięciu abonamentu w przypadku czasowego dostępu do platformy – bez składania bezpośrednich ofert przedłużenia.
  • Zmiany w regulaminie strony czy polityce prywatności.
Kto napisał ten wpis?

Przemek na co dzień tworzy strony WWW, sklepy internetowe i dba o ich marketing.

Prowadzi szkolenia i warsztaty z:

  • Marketingu w Google - pozycjonowania (SEO) i Adsów (SEM),
  • Content marketingu i lejków marketingowych,
  • User Experience,
  • Mailingów- tych zimnych i ciepłych.

Przeczytaj inne teksty tego autora

Opinie

Skontaktuj się z nami

call 733 543 282

Zajęte? Nikt nie odbiera?
Bardzo często rozmawiamy przez telefon, mamy sporo spotkań online.
Kliknij tutaj i zostaw nam kontakt do siebie. Oddzwonimy tak szybko jak to możliwe.

mail biuro@doneta.pl

Napisz przez formularz. To najszybsza i najlepsza forma kontaktu z Donetą.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Grupa Max 15 sp. z o.o. w celu obsługi zapytania wysłanego przez formularz kontaktowy zgodnie z polityką prywatności.
Czy jesteś robotem? Przepisz kod z obrazka. Wielkość liter ma znaczenie.
Przepisz kod refresh

Doneta, to zespół fajnych ludzi

Zadzwoń: 733 543 282 call
Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas:
Nie odbieramy? Musimy być zajęci. Zostaw niżej swój numer telefonu, a oddzwonimy tak szybko jak to możliwe.

Czy jesteś robotem? Przepisz kod z obrazka. Wielkość liter ma znaczenie.
Przepisz kod refresh
Jesteś 12 osobą, która uzupełniła dziś ten formularz.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Grupa Max 15 sp. z o.o. w celu obsługi zapytania wysłanego przez formularz kontaktowy zgodnie z polityką prywatności.