Analityka internetowa

Co robią użytkownicy Twojej strony internetowej?

Co to jest i po co mi analityka internetowa?

Jesteś ekspertem w swojej branży. Znasz się świetnie na tym, co robisz. Twoje usługi i produkty są wysokiej, o ile nie najwyższej jakości. Bez wątpienia.

A jednak, często słyszę od klientów, że:

  • logo powinno być większe,
  • na stronie głównej powinien być slider,
  • kolory na stronie są złe,
  • treści powinny być inne...

... tylko, skąd te wnioski? Skąd wiesz, że logo powinno być większe?

Na co dzień oglądamy w Microsoft Clarity co robią użytkownicy na Twojej stronie, sprawdzamy w Google Analytics statystyki i tworzymy hipotezy, które później sprawdzamy.

Działamy na realnych danych. Nie na przeczuciu.
I po to Ci właśnie analityka internetowa.

  • Wykonaliśmy 2475 stron WWW.
  • Nasz najstarszy klient jest z nami od 17 lat.
  • Spędziliśmy w Google Analytics, HotJar i Microsoft Clarity ... sam nie wiem ile godzin. Mnóóóóstwo.

Wielokrotnie zwiększyliśmy zyski ze strony WWW czy sklepu internetowego bez zwiększania ruchu (dodatkowej reklamy).

Jak? Analityką internetową i testowaniem.

"tak mi się wydaje..."

Statystyka > "ja tak robię"

Czy wiesz, że większość klientów, z którymi rozmawiam, mówi, że nie klika w Reklamy w Google? 
A jednak Google zarabia na Google Ads setki milonów dolarów rocznie.

"Panie Przemku, ja klikam w zakładkę `o nas`"
A statystyki mówią, że w zakładkę O nas klika średnio 2 na 100 użytkowników Twojej strony.

"Zostawmy ten slider na stronie głównej. Bez niego jest tak pusto"
Google Analytics pokazuje większe zaangażowanie użytkowników, jeśli strona nie ma "ładnego slidera". Chcesz slider? Ok, ale niech będzie użyteczny.

"Panie Przemku, usuńmy opinie klientów ze strony. Nie chcę się bawić w polityki opinii i ich weryfikację"
A HotJar pokazuje, że użytkownicy czytają opinie. W donecie zatrzymujecie się przy sekcji opinie (tej na dole) nawet przez ponad 30 sekund!

Uwaga, brutalna prawda!

To, że Ty coś robisz, to nie znaczy, że inni tak robią. 

To Twoi klienci mają w łatwy sposób znaleźć na Twojej stronie to czego szukają. To dla nich strona ma być wygodna, intyicyjna, czytelna. To im strona ma się podobać. Nie Tobie.

A to, czy strona im się "podoba", czy jest dla nich użyteczna pokazuje analityka.

no dobra, ale skąd wiadomo, że coś jest dobre?

Są dwa najważniejsze narzędzia, na których pracujemy. Googel Analytics i HotJar.

Korzystając z nich:

  1. Wiemy, co robili użytkownicy Twojej strony i skąd się na niej wzięli.
  2. Znajdujemy słabe punkty Twojej strony. 
  3. Wymyślamy hipotezy, które pozwolą wyelimnować słabe punkty.
  4. Sprawdzamy, czy były słuszne.

I tak w kółko. Przez cały czas, bo nie ma idealnej strony WWW. Zawsze coś można poprawić.

Google Analytics

Google Analytics to podejście ilościowe. Pokazuje ilość wejść na stronę, ilość kliknięć w numer telefonu, ilość zakupów w sklepie internetowym.

HotJar lub Microsoft Clarity

Pokazuje, co konkretny użytkownik, robił na Twojej stronie WWW. To podejście bardzo jakościowe. Możesz oglądać nagrania tego, co robili Twoi klienci jak film w kinie.

Ile to kosztuje analityka internetowa?

Usługa Cena
Instalacja Google Analytics, Microsoft Clarity zgodnych z Consent Mode 2.0 od 300 zł
Instalacja okienka cookies zgodnego z Consent Mode 2.0 od 200 zł
Analiza danych zebranych przez Google Analytics i Microsoft Clarity.
Wyciągnięcie wniosków. Zaplanowanie hipotez.
zwykle między 200 zł a 2000 zł

Masz pytania dotyczące analityki internetowej?

Odpowiem na nie prostym i zrozumiałym językiem.

Uzupełnij formularz obok. Zadzwonię i odpowiem na Twoje pytania dotyczące analityki internetowej. Doradzę Ci najlepsze rozwiązania (i wytłumaczę dlaczego).

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez AIP Przemysław Szczygłowski z Siedzibą w Sosnowcu i numerze NIP 6443382251 w celu obsługi zapytania wysłanego przez formularz kontaktowy zgodnie z polityką prywatności.
Przemek Szczyglowski

Opinie

Skontaktuj się z nami

call 733 543 (pokaż numer)

Zajęte? Nikt nie odbiera?
Bardzo często rozmawiamy przez telefon, mamy sporo spotkań online.
Kliknij tutaj i zostaw nam kontakt do siebie. Oddzwonimy tak szybko jak to możliwe.

mail biuro@doneta.pl

Napisz przez formularz. To najszybsza i najlepsza forma kontaktu z Donetą.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez AIP Przemysław Szczygłowski z Siedzibą w Sosnowcu i numerze NIP 6443382251 w celu obsługi zapytania wysłanego przez formularz kontaktowy zgodnie z polityką prywatności.

Doneta, to zespół fajnych ludzi

Zadzwoń: 733 543 (pokaż numer) call
Skontaktuj się z nami

Zadzwoń do nas:
Nie odbieramy? Musimy być zajęci. Zostaw niżej swój numer telefonu, a oddzwonimy tak szybko jak to możliwe.

Jesteś 41 osobą, która uzupełniła dziś ten formularz.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez AIP Przemysław Szczygłowski z Siedzibą w Sosnowcu i numerze NIP 6443382251 w celu obsługi zapytania wysłanego przez formularz kontaktowy zgodnie z polityką prywatności.