Teksty są złe #Panie Przemku, moja strona nie sprzedaje
Każdy właściciel strony internetowej marzy o tym, aby jego witryna przynosiła zyski i przyciągała nowych klientów. Jednak często zdarza się, że mimo ruchu na stronie, użytkownicy nie dokonują zakupu, nie dzwonią ani nie piszą. Frustracja rośnie, a przyczyna problemu pozostaje nieznana.
W tej serii artykułów pt. "Panie Przemku, moja strona nie sprzedaje", przyjrzymy się najczęstszym problemom, które mogą wpływać na skuteczność Twojej strony internetowej. W pierwszej części skupimy się na jednym z najważniejszych elementów, który często jest zaniedbywany - na tekstach. Dowiesz się, jak poprawić treści na swojej stronie, aby przyciągały klientów i zachęcały do działania.
Teksty są złe
Wyobraź sobie sytuację, gdzie użytkownik trafia na Twoją stronę, ale nie znajduje na niej tego, czego szuka.
Treści są niejasne, nieodpowiednio skonstruowane lub po prostu nie odpowiadają na jego potrzeby. W efekcie użytkownik opuszcza stronę i szuka dalej, co oznacza straconą szansę na sprzedaż.
Zanim zaczniemy poprawiać teksty na stronie, musimy zrozumieć:
- dlaczego klient odwiedza Twoją stronę?
- Czego szuka?
- Jakie ma problemy?
- Czy znajduje odpowiedzi na swoje pytania?
Jeśli nie, to musisz się zastanowić, co można zmienić, aby lepiej odpowiadać na potrzeby Twoich użytkowników.
Przykład dobrych tekstów
Przykładem może być historia otwarcia kancelarii KZ, w której sprzedawane są regulaminy do sklepów internetowych. Pomimo że regulaminy oferowane przez kancelariakz.pl są droższe od konkurencji, strona przyciąga klientów i generuje sprzedaż. Dlaczego? Ponieważ odpowiednio odpowiada na potrzeby klientów i rozwiązuje ich problemy.
Kiedy otwierałem kancelarię KZ wspólnie z prawniczką Magdaleną, mieliśmy jasno określony cel – sprzedaż regulaminów do sklepów internetowych. Wiedzieliśmy, że większość firm oferuje gotowe wzory regulaminów, które klient musi samodzielnie uzupełniać. Dla wielu przedsiębiorców to zadanie jest trudne i czasochłonne. Dlatego postanowiliśmy stworzyć usługę, która zdejmie z ich barków ten ciężar. Oferujemy gotowe regulaminy, indywidualnie dopasowane do potrzeb klienta, bez konieczności samodzielnego uzupełniania.
Na naszej stronie internetowej przedstawiliśmy jasno, co oferujemy i jakie problemy rozwiązujemy. Klienci od razu wiedzą, że dostaną gotowy regulamin, zgodny z prawem, bez potrzeby samodzielnego uzupełniania. Podkreśliliśmy, że regulaminy są przygotowywane przez doświadczonego prawnika, co zwiększa zaufanie do naszej usługi.
Efekt? Dobra konwersja, mimo wyższej niż u konkurencji ceny.
Jak to robić?
Przy tworzeniu tekstów na stronę internetową, unikaj ogólników i frazesów. Skup się na konkretach – jakie problemy rozwiązujesz, jakie korzyści przynosi Twoja oferta, dlaczego warto wybrać właśnie Ciebie. Przykład z Kancelarii KZ pokazuje, że jasne i konkretne teksty mogą znacząco zwiększyć konwersję i przyciągnąć klientów.
Aby Twoja strona internetowa była skuteczna, musisz zadbać o to, aby informacje były czytelne i zrozumiałe dla użytkownika. Wypunktowanie, pogrubienie ważnych informacji, jasne nagłówki – to wszystko pomaga w odbiorze treści. Pamiętaj, aby na stronie znajdowały się odpowiedzi na najczęstsze pytania klientów i aby były one łatwo dostępne.
Wezwanie do działania (o tym będzie w części trzeciej ;-))
Jeżeli potrzebujesz pomocy w poprawie sprzedaży na swojej stronie internetowej, napisz do mnie. Prześlij link do swojej strony, opisz jakie kampanie reklamowe prowadzisz, a ja postaram się pomóc.