Dlaczego stopka w mailu musi być profesjonalna?
Stopka w mailu - na pierwszy rzut oka wydaje się, że to banał. Jeśli przyjrzymy się jej bliżej, dostrzeżemy jak ważną rolę odgrywa ona we współczesnym marketingu. Otóż jest to element identyfikacji wizualnej. Inaczej rzecz ujmując, stopkę w mailu można określić jako wizytówkę. W spotkaniach B2B tę klientom i partnerem wręczamy w formie papierowej. Tu jej rolę pełni stopka.
Kłopot w tym, że wielokrotnie traktowana jest po macoszemu i wielu przedsiębiorców o niej zapomina, a jeśli nawet ma stopkę w mailu, nie przykłada większej wagi do jej wyglądu. Ten jest natomiast równie ważny, co znajdujące się w niej informacje. Tak więc stopka pełni głównie funkcję użytkową, zawierając w sobie dane kontaktowe do Ciebie i do Twojej firmy. Sęk w tym, że jeśli jest niechlujnie przygotowana, także znajdujące się w niej dane do odbiorcy przemawiać nie będą.
Stopka firmowa a freelancera
Wielokrotnie treść stopki w mailu uwarunkowana jest prawnie. Dzieje się tak na przykład w przypadku spółek kapitałowych, które umieścić w niej muszą wszystkie istotne na swój temat informacje, w tym adres siedziby, numer KRS, a nawet wysokość kapitału zakładowego. W przypadku sklepów mile widziany jest też regulamin sprzedaży. Konieczność podawania tych informacji wynika z Prawa działalności gospodarczej, ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz Kodeksie Spółek Handlowych.
Na większą dowolność mogą sobie pozwolić freelancerzy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą oraz pracujący na podstawie umów cywilno-prawnych. Wprawdzie dane firmy warto w niej ująć, ale dodatkowo postawić też na coś, co wyróżni stopkę na tle innych.
Liczy się kreatywność
Każdy użytkownik sieci rzadziej lub częściej korzystający z poczty elektronicznej miał okazję spotkać się z tysiącami stopek mailowych. Ile z nich zapamiętał? Te policzyć można na palcach jednej ręki. Chcecie wiedzieć dlaczego?
Jeśli większość stopek od siebie się zbytnio nie różni trudno zwrócić na nie szczególną uwagę. Tą na pewno przyciągnie jednak stopka, która jest spersonalizowana i charakterystyczna. Jednak tylko i wyłącznie pogrubieniami, kursywami i odnośnikami stopkę wyróżnić jest trudno. Warto w tym celu sięgnąć po elementy graficzne, które jako pierwsze przyciągają wzrok odbiorcy.
Jednego można być mimo wszystko pewnym. Stopka to może nie efektowny, ale za to jak najbardziej efektywny kanał marketingowy. Patrząc na statystyki i przeprowadzone pośród klientów badania, łatwo dojść do wniosku, że stopka w mailu jest swego rodzaju synonimem profesjonalizmu. Tak też wówczas jest odbierana sama firma, przez co klienci o wiele chętniej korzystają z jej usług. Inną kwestią jest już to, że stopka wykonana w sposób niedbały tych klientów może do firmy zrazić.